Kateřina
Adéla:
Pryč s rámečky a zkuste skicák vyfotit na světlém pozadí, aby byly fotky víc optimistické. A také zkombinovat celé stránky skicáku s detaily. Zkuste se podívat blíž na Triple House ve Stutgartu a zjistit, co Stam používá tam a co podobného na Babě (vstup, zasklení terasy, ....). U fotek staveb doplňte prosím dataci staveb. Jednu fotku Model of the entrance vyhoďte, jsou hodně podobné. Nemá být The special organization "spatial" jako prostorová, organizace prostoru? Text pěkně funguje s obrázky, ale udělejte ještě prosím jeden souhrnný text, viz. zadání (max 200 slov...), který bude fungovat sám o sobě.
Dáda:
Skica s odstřiženým ateliérem, ta je výborná, jako analýza si vystačí sama o sobě! Prosím, umravnit grafiku blogu (fotky stejně velké, na stejném místě, menší font, menší mezery mezi textem a obrázky, ...) Výborný postřeh v názvu příspěvku i v dalších textech, exteriér, který až na druhý pohled vypovídá o interiéru.... popis a rozbor fasád, stříška, která sjednotí shluk oken okolo vstupu.... Vtipný gif s hmotovým modelem, kde nakonec ateliér zase zmizí a také model konstrukce. Pozor, construction je v angličtině spíš structure, pillar zase spíš column. Referencí, Kahnem, si nejsem úplně jistá, klidně by se analýza bez ní obešla, je to hodně zkratkovité a vztah s vilou na Babě by chtělo dokázat i v půdoryse, nevím, zda by fungovalo. Výborně znázorněná analýza výhledů z oken, včetně postřehu o rozdělení obrazu na harmonický poměr třetin. Skica osvětlení a schodiště s komentářem.
Honza Chaloupek:
Spousta pěkné práce! Zkuste větší fotky. Když si je rozkliknete, návrat na blog je jen přes šipku zpět a hodí vás to na začátek příspěvku, to je komplikace. Fotky skicáku jsme chválily, ale zase pozor, když je to na stránce samá černá spirála, začíná to být trochu nuda. Co rozlišit mezi skicami a diagramy nebo vybrat ty nejlepší skicy, které oříznete a budete prezentovat jako hotové obrázky. Jedna fotka vstupu stačí. Dejte fotkám určitý řád. Pěkná reference Wrigta a rohového okna. K strukturovaným oknům by se hodila reference nějakých továrních oken, podpoří myšlenku domu jako stroje..... V úvodu zmiňujete 3 prvky, které jsou pro vás důležité, měly by víc z příspěvku vystupovat a neztratit se mezi diagramy obsluhovaných prostor. Pokud se vám hmotová analýza nehodí, klidně jí vypusťte, není nutné prezentovat všechno, co jste udělal, právě proto, aby se to důležité neztratilo. Kam se ale ztratila terasa, o které píšete v začátku? Třeba by jste mohl popsat její koncepci na posledních třech diagramech v Plans....
Katka:
Souhlasím, že výraznými prvky pro vás mohou být strukturované zasklení zimní zahrady a střešní terasa. Pěkně rozebíráte pásové okno, proč s ním už dál nechcete pracovat? Podle mého je to spolu s horizontálním hmotovým členěním pro vilu stejně ne-li více typické. Trochu se ztrácím ve fotografiích, kdyby byly popsané a s datací stavby, byla by orientace jednodušší. Pak si nemyslím, že by Gočár navrhoval převážně exteriér, spíš ho navrhoval jinak než interiér. Hodil by se výkres nebo skica fasády do ulice, aby byl lépe patrný vztah mezi tím, jak stavba vypadá a jak funguje. Také vyznačit okna do půdorysu by neškodilo. Zkuste se zaměřit na řád, když udělal Gočár jedny dveře při fasádě, udělal je důsledně všude. Tyto dveře jsou vůbec zajímavé, proč tam vlastně jsou? Jak by vypadal a působil prostor jednotlivých místností a jako celek, kdyby byly místnosti přístupné jen z vnitřní chodby. Jak vypadá průhled podél fasády? Krásné skicy osvětlení!
Max:
Děkuji za němčinu, ale pozor, např, v nadpisech a popisech se nepoužívají členy. Zkuste sjednotit půdorysy, jednou používáte původní Janákovy, skicy pak máte podle upraveného stavu, je to matoucí. Pořád není jasné, proč mají okna v hlavním obytném prostoru jinak vysoko parapet, když výška podlahy v prostoru podél uliční fasády byla stejná. Jak si to vysvětlujete?
Co se znovu podívat na vztah stavby a terénu (Janák ho na rozdíl od jiných arch. pečlivě upravoval a v návrhu s ním počítal)? Pěkné a jednoduché skicy oken, zaměřte se také na to, jak okna v prostoru spolu působí. Pokuste se pro stavbu najít titulek, který jí podle vás vystihuje. Motto pak nasměruje váš další návrh.
Honza Holub:
Modest Raumplan je geniální titulek. Zato skenování výkresů se vám moc nepovedlo, přitom půdorysy naživo vypadaly pěkně. Dobře vybrané srovnání vnitřního prostoru, jen škoda, že jste s pozdějšími skicami neměl tolik trpělivosti, jako s tou první. Výhled z okna klidně vynechejte, vzhledem k tomu, že jste se do interiéru nedostali a také proto, že ve výsledku nejde vlastně o výhled, ale o propojení interiéru a exteriéru, umístění okna ve stěně. Takže přínosnější než skica rámu okna a pražského panoramatu by bylo porovnat, jak působí v jednom prostoru okna s různě vysokými parapety nebo se podívat, co a v jakých proporcích, z jaké pozice oka je z oken vidět. Toto si ale mohli dovolit jen ti, co mohli domy navštívit. Dobrý nápad na model vnitřního prostoru, zkuste ho vyfotit, jak se postupně skládá dohromady (komunikace, jedna úroveň, druhá, schody....) a přidat i propojení s exteriérem (to u Loose nenajdete!)
Matěj:
Pěkně zpracované, tečkované skicy fugují, dobře prezentovaný modul stavby, dtto reliéf vstupu. Prezentaci by prospělo sjednocení (fotografie jsou jako z jiného světa) a úspornější formát. Klidně příště spojte víc malých obrázků do jednoho, např. u skic s vyznačeným ateliérem. A u poslední skicy, pozor, postupujte stejně rozvážně jako Starý, úzké okno v patře, po vašich analýzách především, nedává smysl.
Samí:
Moc pěkné! Krásné fotky. Nemáte další fotku z ateliéru nebo skicu, kde by byl víc vidět celkový prostor? Je to vaše důležité téma, tak by si zasloužilo i víc představit. Máte-li ve svém okolí dobrého angličtináře, poproste ho, aby vám zkontroloval text (construction model = structural model...). Výborné space a communication diagrams, včetně komentáře, který popíše, co jste zjistil. Tečkované skicy se vám povedly a závěrečný text pěkně shrnuje předchozí.
Pavel:
Chválím hlavní myšlenky vyjádřené formou téměř piktogramů! Dobrý postřeh s vilou Tugendhat, pěkné skicy, model vstupu..... Spousta poctivé práce, které by slušela umírněnější forma prezentace (srovnat velikosti fotografií, jejich umístění, rámeček pryč). S prvním návrhem nespěchejte, začínáme hmotou a vnitřním prostorem!
Tereza:
Pokud má architekt opisovat, tak v angličtině spíš kopíruje, ale možná, že to jsou silná slova a výstižnější by byl výraz inspirace. Jinak pochvala, na skicách jste zapracovala, jsou k nepoznání, pěkně a názorně odprezentované srovnání s vilou v Garches, jasné diagramy, oceňuji i zachycení představy, jak vypadá vnitřní prostor, aniž by jste ho mohla navštívit.
Veronika:
Pěkné skicy a studie osvětlení, určitě by se mělo objevit i ve vašem návrhu. Analýza vstupu do vily včetně modelu a skic je povedená. Co s tím dál? Divím se, že po příkladné analýze hmotové koncepce, jste na L tvar zapomněla. Přitom je právě toto pro vilu Suk typické a při srovnání s vilou v Garches u Záveské originální. Pochvaly za kompletnost a další práci podobně jako u Terezy.
Žádné komentáře:
Okomentovat