Veronika Frčková
Návrh pavilonu je zpracován
na základě inspirace jedním z domů na Osadě Baba. Vychází se
základních principů Sukovy vily od architektky Hany
Kučerové-Záveské. Pavilon uplatňuje plan libre, nosnou konstrukci
tvoří sloupy, které umožňují dále členit prostor uvnitř, dále je kladen
důraz otevřenost pavilonu směrem na jih k panoramatickému
výhledu na Prahu.
Dagmar Wanglerová
"My design is
inspired by Oldřich Stary’s Villa Sutnar. The main principal is a connection of
two functionally and spatially different units. The pavilion consists of two
contrasting spaces that allow visitors to discover different inspiring and
secluded spaces. Both parts differ from each other by lighting solution and
high level. The connection of functional parts is demonstrated in the
conceptual model and the atmospheres of spaces are expressed in sketches below."
Matěj Hartl
"Já analyzoval dům
Sutnar od architekta Oldřicha Starého. Díky tomu jsem mohl v druhé fázi
navrhovat výstavní pavilon. Z vily Sutnar jsem použil mezanin, převýšený
prostor, horizontalní okna a inspiroval jsem se vstupní fasádou. Dále jsem
použil pultovou střechu jako menší zpestření."
Adéla Grůšová
My concept of gallery is based on two separated buildings that symbolize
dancing couple Fred Astaire (the tall and thin) and Ginger Roberts (the lower
and bigger). Buildings are conected by third glass mass.
In grouping it is surrounded by two other pavilions and there is a small square in front of my pavilion. The view
from the windows is on the Baba colony.
Pavel Fuchs
My pavillion adopted
the idea of sheltered entrance from Kytlica house. There is also used concept
doors next to windows in one room, but the application is different. In my
pavillion the doors frame the mezzanines and separete the staircase. I was
inspired by buildings in structural plan. For example on the ground floor,
there are small pieces of walls which optically divide the lecture room into
two parts (entrance and relaxing zone). I had to modify composition of windows
and adapt the plinth of pavillon during „grouping phase“, the orientation is
also changed.
Jan Chaloupek
Po důkladné
analýze jsem se rozhodl zaměřit na jeden charakteristický rys pro dům -
kontinuita přechodu vnitřního prostoru vně. Ve svém návrhu jsem se ho pokusil
vyjádřit v přízemí, kde je velké prosklené okno až na zem orientované do
stráně. Dům je částečně zapuštěný v zemi. Spodní patro je určeno pro výstavní
prostory, v horním patře je odpočinkový kout, kde se dá sednout. Dům je jednou
stranou přichycen k sousední budově a dohromady tvoří jeden objem. Obě budovy
jsou propojeny skrze interiér. Na střeše domu je terasa, která je přístupná ze
sousedního domu.
Tereza Horáková
Pavilon je navržen ve volném plánu. Inspirovala jsem se vilou Sukových od Hany Kučerové- Záveské. Pracuji zde s oblou stěnou, pásovým oknem a sloupy.
Jan Holub
Design is inspired
especially Janák’s House at Baba settlement but pavilion also points to
Műller’s villa. I tried to capture characteristics of these structures and to
implement them at exhibition pavilion. These houses combines spatial
arrangement (Raumplan) mainly. Janák’s House appearance very modest, when we
looking from the street, but users have a high living comfort in it and they
can stunning views from the rooftop teracce.
Samí Abdulnour
Kateřina Čalounová
Pavilon je součástí projektu Designing with Baba. Každý ze skupiny pavilonů
je inspirován nějakou z vil na Babě. Inspirací pro můj pavilon byla
Kytlicova vila od J. Gočára. Převzala jsem z ní komunikační princip. Skrz
pavilon vedou dva koridory, které jsou narušeny kolmými stěnami. Tímto se
vytváří přirozená komunikace pro návštěvníky.
Max Kušiak
Můj pavilon je inspirován některými principy, které
jsem se naučil na Janákově vile v osadě BABA. Janák na své vile použil
motiv dvou prolínajících se kvádrů, což jsem použil i na
svém pavilonu. Kdy jsem si rozdělil prostor 8x8x8 m na jednotlivé hranoly.
První byl hlavní výstavní prostor, druhý vedlejší výstavní prostor a vstup,
třetí technické zázemí a nakonec schodiště. Tyto hranoly jsem nadimenzoval
podle pravidel raumplanu. Hlavní výstavní prostor má nejvíce reprezentovat a
proto je také největší a prosluněný, aby působil lehce, vzdušně. Vedlejší
prostor je menší než hlavní, skrz který proniká světlo do tohoto prostoru.
Žádné komentáře:
Okomentovat