čtvrtek 11. června 2015

BABA FINÁLE

Ještě jednou všem studentům děkujeme za skvělou celoroční práci. Na projektech je vidět spousta práce a energie, která jim byla věnována. Zde se můžete potěšit výsledky.

Veronika Frčková



Návrh pavilonu je zpracován na základě inspirace jedním z domů na Osadě Baba. Vychází se základních principů Sukovy vily od architektky Hany Kučerové-Záveské. Pavilon uplatňuje plan libre, nosnou konstrukci tvoří sloupy, které umožňují dále členit prostor uvnitř, dále je kladen důraz otevřenost pavilonu směrem na jih k panoramatickému výhledu na Prahu.


Dagmar Wanglerová 



"My design is inspired by Oldřich Stary’s Villa Sutnar. The main principal is a connection of two functionally and spatially different units. The pavilion consists of two contrasting spaces that allow visitors to discover different inspiring and secluded spaces. Both parts differ from each other by lighting solution and high level. The connection of functional parts is demonstrated in the conceptual model and the atmospheres of spaces are expressed in sketches below."

Matěj Hartl 


"Já analyzoval dům Sutnar od architekta Oldřicha Starého. Díky tomu jsem mohl v druhé fázi navrhovat výstavní pavilon. Z vily Sutnar jsem použil mezanin, převýšený prostor, horizontalní okna a inspiroval jsem se vstupní fasádou. Dále jsem použil pultovou střechu jako menší zpestření."

Adéla Grůšová

My concept of gallery is based on two separated buildings that symbolize dancing couple Fred Astaire (the tall and thin) and Ginger Roberts (the lower and bigger). Buildings are conected by third glass mass.

In grouping it is surrounded by two other pavilions and there is a small square in front of my pavilion. The view from the windows is on the Baba colony.

Pavel Fuchs 

My pavillion adopted the idea of sheltered entrance from Kytlica house. There is also used concept doors next to windows in one room, but the application is different. In my pavillion the doors frame the mezzanines and separete the staircase. I was inspired by buildings in structural plan. For example on the ground floor, there are small pieces of walls which optically divide the lecture room into two parts (entrance and relaxing zone). I had to modify composition of windows and adapt the plinth of pavillon during „grouping phase“, the orientation is also changed.

Jan Chaloupek 

 

Po důkladné analýze jsem se rozhodl zaměřit na jeden charakteristický rys pro dům - kontinuita přechodu vnitřního prostoru vně. Ve svém návrhu jsem se ho pokusil vyjádřit v přízemí, kde je velké prosklené okno až na zem orientované do stráně. Dům je částečně zapuštěný v zemi. Spodní patro je určeno pro výstavní prostory, v horním patře je odpočinkový kout, kde se dá sednout. Dům je jednou stranou přichycen k sousední budově a dohromady tvoří jeden objem. Obě budovy jsou propojeny skrze interiér. Na střeše domu je terasa, která je přístupná ze sousedního domu.

Tereza Horáková

 

Pavilon je navržen ve volném plánu. Inspirovala jsem se vilou Sukových od Hany Kučerové- Záveské. Pracuji zde s oblou stěnou, pásovým oknem a sloupy.    

 

Jan Holub 

 

Design is inspired especially Janák’s House at Baba settlement but pavilion also points to Műller’s villa. I tried to capture characteristics of these structures and to implement them at exhibition pavilion. These houses combines spatial arrangement (Raumplan) mainly. Janák’s House appearance very modest, when we looking from the street, but users have a high living comfort in it and they can stunning views from the rooftop teracce.


Samí Abdulnour



Kateřina Čalounová 


Pavilon je součástí projektu Designing with Baba. Každý ze skupiny pavilonů je inspirován nějakou z vil na Babě. Inspirací pro můj pavilon byla Kytlicova vila od J. Gočára. Převzala jsem z ní komunikační princip. Skrz pavilon vedou dva koridory, které jsou narušeny kolmými stěnami. Tímto se vytváří přirozená komunikace pro návštěvníky.


Max Kušiak 

Můj pavilon je inspirován některými principy, které jsem se naučil na Janákově vile v osadě BABA. Janák na své vile použil motiv dvou prolínajících se kvádrů, což jsem použil i na svém pavilonu. Kdy jsem si rozdělil prostor 8x8x8 m na jednotlivé hranoly. První byl hlavní výstavní prostor, druhý vedlejší výstavní prostor a vstup, třetí technické zázemí a nakonec schodiště. Tyto hranoly jsem nadimenzoval podle pravidel raumplanu. Hlavní výstavní prostor má nejvíce reprezentovat a proto je také největší a prosluněný, aby působil lehce, vzdušně. Vedlejší prostor je menší než hlavní, skrz který proniká světlo do tohoto prostoru. 







 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat